Fitspiration - run run run

by - január 29, 2017
Párszor már volt hasonló bejegyzés a blogon, amikor főleg a testmozgással kapcsolatos terveimet osztottam meg veletek. Sajnos csak terveket, sosem eredményeket, ugyanis a kezdeti lelkesedés valahogy mindig alább maradt.. mindig ugyanazok az egyszerű kifogások. Nincs időm. Nincs energiám. Majd holnap. Majd hétvégén. Majd. Majd. Majd. Azt éreztem, a hétköznapok monotonitása teljesen felőröl és nem tudok kizökkenni a mókuskerékből. Lassan azonban egy éve, hogy ismét elkezdtem futni és kisebb nagyobb megszakításokkal ugyan, de valahogy mindig sikerült visszatérnem ehhez a mozgásformához. Idén már komoly céllal vágtam bele a futásba, nagyon lelkes vagyok, emellett érzem a fejlődést, ami még inkább motivál.

(képek forrása: weheartit.com)

Régen valahogy nagyon nem szerettem futni, úgyhogy én sem egészen értem, hogy alakult ki nálam ez a szenvedély. Még anno otthon, Debrecenben hirtelen ötlettől vezérelve próbáltuk ki barátnőmmel az újonnan épült futópályát. Akkor azonnal éreztem, innentől nincs megállás. Ennek ellenére a Budapestre költözés és sok egyéb ok miatt ezután volt egy egyéves szakadék, amíg rá nem vettem magam, hogy újra elkezdjem - bevallom, nehéz volt megint a nulláról indítani. Ekkor a rakparton találtam meg a megfelelő útvonalat, később pedig a közelben, körülbelül háromszáz méterre tőlünk kialakítottak egy futópályát is. Mi ez, ha nem szerencse? :)

3+1 ok, amiért a futást választottam

# Akármikor, akárhol el lehet kezdeni
Az egyik nagy előnye a futásnak, hogy az alapfelszerelés beszerzését eltekintve nem költséges sport, így bármikor könnyen el lehet kezdeni, csak az elhatározás szükséges hozzá. Kezdésként, tavasszal elegendőnek éreztem egy jó futócipő megvásárlását. Ezen semmiképp nem érdemes spórolni, de nem is feltétlen kell több tízezret kiadni érte. A lényeg, hogy megtaláljuk a számunkra, célunknak leginkább megfelelő cipőt. Aztán idővel, fokozatosan kerültek megvásárlásra a különböző légáteresztő és 'quick dry' nadrágok, pólók, amik főleg a hideg beköszöntével váltak fontossá. A következő nagyobb beruházás ősszel/télen volt esedékes, mégpedig egy pulcsi személyében. Nagyon sokáig kerestem a minden tekintetben hibátlan futófelsőt, végül egy számomra eddig ismeretlen márka, a Karrimor kínálatában találtam meg a tökéleteset.

# Mozgás a szabadban
A friss levegőn való futás számomra nem mérhető össze az edzőtermekben található futópaddal. Teljesen más érzés, mind testileg, mind lelkileg. Ugyan így kicsit körülményes lehet a kivitelezés az időjárástól függően, mert fagyos pályán képtelenség futni és én esőben sem szeretek, de csak ha szimplán hideg van, alaposan felöltözve nem jelenthet kifogást. Egyszerűen élvezem, hogy a szabadban lehetek.

# Szellemi feltöltődés
Bármennyire hihetetlen, de a futás tényleg tökéletes választás, ha mentálisan terheltek, fáradtak vagyunk. Kicsit olyan, mintha el tudnánk futni a gondok elől, rövid időre félretéve a mindennapi problémákat. Kikapcsol agyilag, segít feltöltődni, hogy aztán újult erővel vágjak bele a dolgokba.

# Segít a pozitív gondolkozásban
Ez egyébként szorosan összefügg az előző pontban említettel. Jó érzés, amikor érzem a fejlődést és minden egyes futásnál többet, vagy gyorsabban futok. De ha rossz passzban vagyok és valamiért nem jön össze az eddigi teljesítményem, az eleinte okozott elkeseredettséget idővel öröm váltja fel: még ilyenkor is volt bennem annyi, hogy pár kilométert lefussak. Így mindig sikerélményként élem meg a futást, ami az életben is sokkal pozitívabb gondolkodásra ösztönöz.

A súlyzós erősítés mellett tökéletes kiegészítő mozgás, kardio edzésként számomra a leginkább bevált alternatíva. Most úgy érzem, tényleg jó úton haladok a céljaim eléréséhez, már ami ezt a területet illeti. Ráadásul azt hiszem, végre megtaláltam azt a sportot, ami betölti a 17 évnyi mazsorett abbahagyása után keletkezett űrt.

Nektek mi az a mozgásforma, ami igazán bevált?

You May Also Like

0 megjegyzés